Relatii
Suntem cu toții conștienți de importanța comunicării în relație. La fel de important este însă felul în care gestionăm acest proces și reușim să ne adaptăm astfel încât să putem profita la maximum de pe urma lui. Cum nu suntem ființe perfecte, suntem întotdeauna supuși greșelilor, greșeli pe care le facem de multe ori fără să ne dăm seama de acest lucru. Cu puțină atenție însă, le putem limita. Cum aplicăm acest lucru procesului de comunicare? Iată câteva exemple concrete:
Uită de „niciodată” și „întotdeauna”
Generalizările nu sunt niciodată benefice într-o conversație, cu atât mai puțin cât această conversație are ca punct de pornire un conflict. „Niciodată nu ai făcut…” sau „întotdeauna faci/spui…” sunt fraze cu care începi să degenerezi cearta și nicidecum să rezolvi problema de la care aceasta a pornit. Soluția? Concentrează-te pe respectiva problema și pe nimic altceva. Nu contează ce s-a întâmplat ieri sau alaltăieri, contează ce se întâmplă acum și soluțiile pe care le puteți găsi împreună pentru a rezolva problema și pentru a ajunge la consens.
Evită și referirile la persoana a doua
„Tu m-ai rănit” sună cu totul diferit de „mă simt prost pentru că…”. Iar distincția aceasta este una cât se poate de importantă într-o conversație, ea făcând diferența dintre dialog și monolog. Monologul este evident calea pe care nu ne-o dorim, acea discuție în care curg acuzele, partenerul se închide în sine sau ripostează până ce discuția escaladează în conflict major. Dialogul este acel tip de conversație în care tu îți exprimi o nevoie, explici care e punctul tău de vedere și aștepți ca partenerul de discuție să răspundă la rândul său. Dialogul poate rezolva problemele în vreme ce monologul doar le etalează după care pune sare pe rană.
Nu e nevoie de reacție imediată
Mai ales atunci când la mijloc este un conflict, o problemă, care poate escalada în ceartă. Atunci când simți că problema este mult prea sensibilă pentru a o aborda imediat ori că o discuție imediată se poate transforma într-o ceartă distructivă, acordă-ți timpul de care ai nevoie pentru a te calma și pentru a putea discuta cu partenerul tău ca de la un om matur la altul. Poate fi o perioadă de zece minute sau chiar o zi întreagă. Nu contează durata ci mai degrabă capacitatea ta de a aborda problema în mod calm și constructiv. Nu te lua după sfaturile celor care îți spun să nu te duci la culcare supărată pe partener. Uneori, noaptea e un sfetnic bun.
Acultă-ți activ partenerul atunci când e supărat
Nu contează dacă e supărat din cauza ta ori din orice altă cauză. Contează că e în starea care e iar tu ca parteneră, îl poți ajuta ascultându-l, asigurându-l că ești atentă la ceea ce spune și că îi ești alături și încerci să rezolvi împreună cu el problema chiar dacă uneori nu ești de acord cu cauzele care l-au condus la starea respectivă.
Scris de Caesar
Istoria unei relații nu e niciodată o linie continuă. Dacă începutul este marcat de sentimente și pasiuni puternice, odată ce acestea se așază și cei doi parteneri încep să se …
Citeste mai departe ›Puține sunt relațiile care nu se confruntă niciodată cu probleme. Doi oameni nu vor putea fi niciodată pe aceeași lungime de undă în fiecare zi, o viață întreagă. Comunicarea este …
Citeste mai departe ›E mult de muncă într-o relație dar tot efortul este pe deplin meritat, în cazul în care ai un partener alături de care să poți construi ceva durabil. Cel mai …
Citeste mai departe ›Comunicarea este unul dintre cei mai importanți piloni de susținere ai unei relații, un proces de care depinde în mare măsură calitatea vieții de zi cu zi a celor doi …
Citeste mai departe ›Am discutat în nenumărate rânduri despre nevoia de maturitate într-o relație și cât de mult contează acest lucru pe termen lung. Pentru ca acest lucru să se întâmple însă, atât …
Citeste mai departe ›De multe ori relațiile romantice încep între doi prieteni buni și asta nu ar trebui să fie o surpriză de vreme ce ne alegem prietenii în funcție de lucrurile pe …
Citeste mai departe ›